.

Červen 2011

K vyšší návštěvnosti tím správným způsobem - část čtvrtá

30. června 2011 v 21:13 | Nika Caesaris |  Jak na návštěvnost
A je před námi poslední díl, ve kterém jsem plánovala zodpovídat vaše případné dotazy. Dorazily tři, takže je zodpovím a pak dodám něco na závěr.

DOTAZY


  • ,,Akorát by mě zajímalo, jestli temnější barvy víc odradí nebo naopak v člověku probudí jakousi zvědavost."
Podle mě je tohle hodně rozdílné u každého blogu a člověka. Design blogu by v první řadě měl vyzařovat osobnost autora a svůj obsah. A stejně jako určitý obsah od určitého autora zaujme určité lidi, stejné je to i s designy blogu. Někdo vyloženě vyhledává dívčí růžové blogy, čili ho pastelový design s fotkou v záhlaví přiláká, zatímco černý gotický obrázek někoho takového odradí. Stejně to může být i naopak a funguje to i v širších řadách a různých tématech.
Pokud člověk vyhledává určité téma nebo má vyhlídnutý článek, pak je design podle mě vedlejší, pokud člověk najde to, co hledá. Ale může podpořit v dalším prohlížení. Samozřejmé ale je, že se nikdy nezavděčíš všem.

Oběšenec

27. června 2011 v 20:20 | Nika Caesaris |  Příhody strýčka Příhody
  • Tak co, děcka, jak se těšíte na prázdniny?

K vyšší návštěvnosti tím správným způsobem - část třetí

25. června 2011 v 13:21 | Nika Caesaris |  Jak na návštěvnost
V minulých dílech jsem rozebírala, co je ta pravá návštěvnost a jak psát poutavé články, které by vám mohli pomoct v získání stálých návštěvníků. To byla ta inteligentnější a hlubší témata, v třetím díle se chci zabývat něčím naprosto povrchním a na první pohled nedůležitým. Když řeknu komukoliv, kdo se aspoň minimálně pohybuje v blogové sféře, dokázal by mi vyjmenovat minimálně tři blogy s kvalitním obsahem a už méně kvalitním designem. Další věc je, že design, který já můžu shledat nekvalitním, jeho tvůrce označí jako geniální dílo a bude se se mnou do krve hádat. Ano, tohle téma je silně subjektivní, takže se ho opět pokusím pojmout trošku jinak.

Veselý, tmavý, barevný nebo chmurný... Ale ne jako pěst na oko!

Výše zmíněný nadpis je tou nejlogičtější zásadou, kterou spousta lidí tak nelogicky nedodržuje. Vzpomínám si, jak jsem se někdy v roce 2005 strašně naštvala, když mi byl zkritizován tento vzhled:

K vyšší návštěvnosti tím správným způsobem - část druhá

12. června 2011 v 14:32 | Nika Caesaris |  Jak na návštěvnost
TENTO ČLÁNEK JE PRO LIDI, KTERÝM ZÁLEŽÍ NA NÁVŠTĚVNOSTI A CHTĚJÍ JI MÍT CO NEJVĚTŠÍ. POKUD JSTE SE SVOU NÁVŠTĚVNOSTÍ SPOKOJENI, NEMUSÍTE TO ČÍST, A UŽ VŮBEC MI NEMUSÍTE NADÁVAT, ŽE NA NÁVŠTĚVNOSTI NESEJDE.
Příklady psané kurzívou jsou pouze smyšlené a nemají co dělat s mými opravdovými názory.

V první části jsem se zabývala tím, jak o sobě člověk může dát vědět a zároveň co nejméně namíchnout své okolí. Tentokrát bych se chtěla zabývat o hodně subjektivnějším tématem. S předchozím článku jsem se dočkala souhlasných komentářů, což mě nesmírně potěšilo, u tohohle se asi najdou lidé, kteří se mnou až tak souhlasit nebudou. Přes to všechno napíšu další díl dle svého nejlepšího vědomí a svědomí.

Rozhodně tu nechci nikomu diktovat, o čem má psát. Každého zajímá něco jinačího a každý umí něco jinačího. A o tom si ten člověk povede blog. A skutečně, každé téma může zaujmout.

Stačí do díla vložit duši, kus sebe a kus stylu

A tím bych se chtěla v tomto článku zabývat. Pokud obíháte ostatní blogy a dáváte vědět, že existujete vy i váš blog a stále nemáte návštěvnost a komentáře, tak chyba bude někde jinde. A nejčastěji bývá v obsahu blogu. Respektive v tom, jak svůj blog vedete. Budu se snažit trošku nastínit z vlastních zkušeností, jak by to mělo vypadat, a zároveň vám nediktovat žádná témata, žádný styl, naopak dovést k originalitě, která je při blogování hodně potřeba.

K vyšší návštěvnosti tím správným způsobem - část první

11. června 2011 v 16:20 | Nika Caesaris |  Jak na návštěvnost
Psaní reklam, negativních komentářů, zařazování do tématu týdne článků, které s tématem týdne nemají nic společného, a zveřejňování článků, které mají za úkol pouze zvýšit čísílka na počítadle. Kdo z nás by to neznal? A kdo z nás to ve svých začátcích nedělal? Jen málokdo. Sama se přiznám, že jsem někdy v tom roce 2005 kopírovala na blog jeden článek za druhým jen proto, aby blog měl vyšší návštěvnost. Dneska se nad tím samozřejmě musím pousmát, stejně jako další spousta už rozumných bloggerů. Bohužel nás ale nepřestávají iritovat začátečníci, kteří tyhle chyby dělají furt a pořád. A nedají si říct a nedají. Trošku mě to přimělo se zamyslet nad tím, co je SKUTEČNÁ návštěvnost a jak jí docílit.

Komentáře versus Top List

V tomhle souboji bohužel většinou vítězí právě top list, což je nejspíše ten největší kámen úrazu. Rozumný člověk, který si svou stránku už nějaký ten pátek vede, ví, že odezva je ta největší odměna za úsilí spojené s vedením blogu. Můžete si na blog kopírovat milion kusoweszek, photoshootů Majlí a informací, které nemají s vaší hlavou lautr nic společného... Lidi na to kliknou, usmějí se, odejdou a už se nikdy nevrátí. Na toplistu to ovšem číslo zanechá.

Design: Sandstone

10. června 2011 v 23:55 | Nika Caesaris |  Designy
Inu, rozhodla jsem se nasadit svému římskému sídlu nový kabátek. Kdybych bývala věděla, že mi to zabere deset hodin, asi bych se do toho vůbec nepouštěla. Hlavním problémem bylo to, že jsem chtěla něco, co jsem ještě nikdy předtím neměla. A to vyžaduje sto a jeden experiment, který ne vždy dopadá úspěšně.

Což o tom, Nika Caesaris je bytostí poměrně pracovitou, ale co je horší, je bytostí vyloženě perfekcionalistickou. A dokud jí vše nesedí na pixel přesně, není spokojená. Naneštěstí tenhle vzhled málokterou nepřesnost snese, a tak jsem se s tím s přestávkami mořila od jedné hodiny odpolední.
Autoři obrázků použitých v designu:

SCRIBO ERGO SUM

Nika Caesaris 2005 - 2015